Budapesttel kapcsolatban folyton csak azt lehet hallani, hogy rossz ott a levegő. A főváros ilyen szempontból valóban szerencsétlen helyzetben van, mivel az itt áthaladó hatalmas autóforgalmat, valamint az itt székelő számos gyárat és ipartelepet is lehetetlen máshova átköltöztetni.
A szakemberek ezért szabályokat és rendelkezéseket kénytelenek hozni évről évre, hogy sikerüljön megfékezni a környezetszennyezés mértékét. Ezek egyaránt vonatkozhatnak a gépjárművek gyártására és karbantartására, az ipari cégek működésére, de még a lakó- és társasházak építésére is.
A legutóbbinál nyilván az lenne a cél, hogy a lakóingatlanok minél gazdaságosabbak legyenek energetikai szempontból. Ezek a besorolások különböző szempontok szerint ellenőrizhetőek minden esetben. Összességében véve elmondható, hogy az épületek energetikai besorolása sokat javult az elmúlt években, hála a modern tehnológiáknak. Ilyen volt például a napelemes rendszerek és hőszivattyúk térhódítása, valamint a külső szigetelési módszerek elterjedése.
Összességében véve tehát zöldül a főváros is, viszont az a kár, amit évszázadok alatt okoztunk a természetben, nem tűnhet el egy nap folyamán.
Az energetikai tanúsítóknak nagy szerep jut a folyamatban, és ameddig ilyen szigorú ellenőrzések folynak, addig szükség is lesz rájuk. Ezért én is kitanultam a szakmát és megszereztem a szükséges engedélyeket. Utólag viszont kiderült, hogy a cégalapítás budapest városában sem egyszerű, ha a magam ura akarok lenni. Maximum közelebb vannak a hivatalok, de ez azt is jelenti, hogy hamarabb jönnek megbüntetni, ha nem adok le valamit időben!
A cégalapítás budapest és más település területén sem válik jóval egyszerűbbé – mondta egy vállalkozó ismerősöm, akinek falun van egy kisboltja, ahova egy nagy beszállító hordja az árut. Nyilván az ő helyzete sem volt egyszerű, de neki szerencsére mindenben segített a szekhelyszolgaltatas24.hu! Kezdetben azt gondoltam, hogy jaj, de jó, hogy van egy kiváló ügyvédjük, aki majd segít nekem a cégalapításban, és le is van tudva az összes probléma. Na igen, a mesében ez pontosan így működik, csak az nem a valóság!
A szekhelyszolgaltatas24.hu ügyvédje valóban jó dolgokat mondott, viszont azt is kihangsúlyozta, hogy nekünk inkább egy hosszabb távú együttműködésben lenne érdemes gondolkodni. A cégem ugyanis olyan tevékenységet végez, amelyre szigorú szabályok vonatkoznak, és bármikor változhatnak is a jogszabályok. Viszont azt is hozzátette, hogy ő bármikor bármiben segít, ha szükségessé válik az alapító okirat, vagy bármi más egyéb módosítása.
Sokáig azon is gondolkoztam, hogy megérné-e nekem irodát bérelni, mivel szemtől szembe leginkább csak a helyszínen találkoznék az ügyfeleimmel. Ráadásul az udvarunkban van egy kisház, ahol a nagymamám lakik. Szegény már nagyon feledékeny, és hajlamos elszórni a postai leveleket. Tudom, hogy a céges fizetési felszólítások esetben ez akár végleges hibát is eredményezhet a vállalkozásra nézve. Az adóellenőrök esetleges felbukkanása bármilyen okból pedig valószínűleg őt ijesztené meg – na, azt sem szeretném!
Persze a szekhelyszolgaltatas24.hu, ahogy a neve is mutatja, kínál erre alternatívákat. Hozzájuk jelentettem be a cégközpontot, pont azért, mert ők folyamatosan ügyelnek a postám átvételére, szükség esetén kedves mosollyal kísérik el a hatóságokat a céges papírjaim szekrényéhez, valamint tárgyalót is biztosítanak, ha mégiscsak be szeretne esni egy-egy ügyfél személyesen is.
Talán még környezetbarát is ez a megoldás, mert nem otthon gyűlik a sok céges papír, meg a bérelt irodát sem kell feleslegesen fűteni, ha nem lenne rendesen kihasználva.